Lichter leven

living a lightstyle

Salut Stefanie!

2 reacties

Ons logo als stempel, wat een cadeau!
Op een avond kwam Stefanie naar onze ‘meditatiekring’ Cirkel van Licht. Na het mediteren kwamen we erachter dat Stefanie het creatieve brein is achter de geweldige stempels die o.a. bij Coffee Bru in Amsterdam te koop zijn én dat ze ook nog eens kinderyogales geeft. We like that girl! We vroegen dan ook aan Stefanie of ze van ons lieve logo een stempel kon maken. Zie hier het prachtige resultaat en lees gelijk meer over Stefanie en haar passies!

salut_stefanie02
Salut Stefanie! Wat doe je allemaal?
“Salut! Ik ben Stefanie Rijs, woon in Amsterdam samen met Steph en dochter Anna.
Wat ik doe? Ik maak stempels met de hand, geef yogales aan kinderen (Yoga met een Staartje) en maak ik lekkere koffie en thee bij Coffee Bru.”

Hoe ben je op het idee voor Salut Stefanie gekomen?
“Na mijn studie communicatie was het logisch en leuk om me bezig te houden met mijn vak. Na tien jaar bij verschillende werkgevers, voelde ik tijdens mijn zwangerschapsverlof dat ik echt iets anders wilde. Het was tijd voor een nieuwe stap. Eentje waarbij ik vooral dingen wilde doen die ik leuk vind.
Zo groeide ik langzaam naar het idee voor mezelf te beginnen, hoe wist ik nog niet precies. Meerdere keren stuitte ik op kinderyoga, en ik besloot de opleiding tot kinderyogadocent te volgen naast mijn baan. Uiteindelijk werd kinderyoga de reden om met mijn werk te stoppen. Intussen maakte ik ook graag stempels met de hand, gewoon als hobby. Als kind deed ik dat wel eens met een mesje en aardappel. Op internet ontdekte ik een moderne variant: met gutsjes en gummen! Hierin kan ik nog steeds mijn creativiteit kwijt en het geeft leuke, verrassende en snelle resultaten.”

En je werkt daarnaast bij Coffee Bru…
“Ja, bij het opstarten van de kinderyoga zocht ik een flexibele bijbaan. Lekkere koffie interesseerde mij al een poos en ik wilde leren écht goede koffie te zetten. Coffee Bru kwam op mijn pad en daar werk ik alweer anderhalf jaar met veel plezier voor een paar dagen per week. In die tijd startte ik ook mijn blog, en bij het verzinnen van een naam kwam ik op Salut Stefanie. Het volgen van mijn hart en de dingen doen die mij blij maken voelden als een soort thuiskomen: Salut Stefanie! Wat ik vooraf nooit had kunnen bedenken: door mijn werk bij Coffee Bru nam mijn stempelhobby een vlucht. Ik maakte wat stempels voor de ‘to go’ bekers, legde wat stempelwerk neer… Met succes! Dankzij Coffee Bru is stempels maken, geboortekaartjes ontwerpen en workshops geven een van mijn banen geworden.”

happiness_stamp
Wat is je droom voor Salut Stefanie?

“Salut Stefanie is nu met name stempelwerk, maar er zit nog veel meer ontwikkeling in. Ik zou nog graag mezelf willen ontwikkelen in het (digitaal) ontwerpen en mijn grote droom is het illustreren van een kinderboek. Ook wil ik iets meer doen met (les)materiaal voor kinderyoga. Ik heb geen haast om alles in een keer te verwezenlijken, maar houd dit wel altijd in mijn achterhoofd. Ideeën en wensen genoeg!”

Je ontwerpt ook stempels in opdracht…
“Jazeker! Dat doe ik vanaf ongeveer 25 euro per stempel, afhankelijk van iemands wensen. Per keer bekijk ik wat de wens en het werk is dat daarbij komt kijken. Hoe groot is de stempel, hoe gedetailleerd? Is er veel of weinig tekst? Is het een bestaande afbeelding of wil je dat ik zelf iets voor je ontwerp? De stempel snijd ik met de hand en monteer ik op een passend stukje hout. Daarnaast lever ik hem af in een bijpassend bewaarzakje en met een inktkussentje.”

En je geeft workshops…
“Toen ik een paar jaar geleden met stempels maken begon heb ik allerlei informatie overal vandaan geplukt, met name van internet. Waarom geen workshop bij Coffee Bru geven? Een fijne sfeer en setting, lekkere koffie & thee erbij. Nog steeds houd ik daar regelmatig een workshop, maar ook bij mensen thuis of zelfs al een paar keer als activiteit voor een vrijgezellenfeestje. Ik vind het ontzettend leuk om mijn ervaringen en enthousiasme door te geven en ontvang mooie reacties van mensen na de workshop. Stempels maken is een vorm van ontspanning en zet een bepaalde creativiteit en manier van kijken bij mensen open.”

MERCI STEFANIE!

Meer weten? Klik op het logo!
logo S a l u t S t e f a n i e

2 thoughts on “Salut Stefanie!

  1. Wat een inspirerend verhaal! En de stempels zijn echt superleuk. Ik heb binnenkort een vrijgezellenfeest en houd de workshop zeker in gedachten.

  2. Hoi Barbara, bedankt voor je leuke reactie! De stempel is zo leuk, we raken hier niet uitgestempeld 🙂

Geef een reactie

