Lichter leven

living a lightstyle

Travel light

Een reactie plaatsen

Als er een ding niet op mijn verlanglijstje staat is het inpakken. Ik kan het niet. Ik wil gewoonweg alles meenemen. Het liefste stop ik mijn huis in mijn koffer. Vervolgens sjouw ik me wekenlang een breuk om daarna bij thuiskomst te constateren dat driekwart van mijn kleding schoon is gebleven. Daarom voor eens en altijd in vijf stappen naar een lichte koffer:

1. Ga je drie weken weg naar een stad, zee of platteland? Maak setjes passende bij je vakantiebestemming. Om nog lichter te gaan zorg je ervoor dat je de setjes onderling ook weer setjes vormen. Ter inspiratie: een lange rok of maxidress zijn zowel fijn voor overdag als ’s avonds. Met een vestje erop tover je je strandjurk om tot een avond-outfit.

2. Neem voor iedere week een boek mee als je een veellezer bent. Zorg dat het een mooi boek is dat je graag aan een ander cadeau doet. Op veel plekken staan ruilboekenkasten. De ideale manier om aan een vers boek te komen!

3. Toiletspullen zwaar? Nee hoor. Stuur je huid ook op vakantie en ga voor een huid-detox. Je pakt hiervoor een organic cleanser in, een serum/dagcreme voor overdag (’s nachts slaap je kaal en laat je eindelijk die huid eens echt ademhalen) en een puur natuur zonneproduct. C’est ca!

4. Bedenk dat het ook best leuk is om ter plekke iets te kunnen kopen. Van kleding tot mooie langoustine messen of die heerlijke jam van de organic markt. Natuurlijk heb je hiervoor ruimte gereserveerd in je koffer.

5. Voordat je je koffer sluit, kijk ernaar en geniet van de leegte erin. Reizen gaat gemakkelijker als je een lichte versie van jezelf meeneemt.

Fijne zomer!
Lichter leven

 

 Lichte voetstappen laten geen sporen achter...

 

Geef een reactie

